9. למה לטייל לבד?

יום ראשון, 4 בספטמבר 2016

שואלים אותי למה אני מטייל לבד? איך זה לטייל לבד? מפחיד? קשה? משעמם?
כל אלה גרמו לי לחשוב על הנושא יותר ולשתף את התחושות והמחשבות שלי בנושא.

אתחיל בכמה סיבות שלדעתי עוצרות אנשים מלצאת ולטייל לבד:
1. בטיחות - אני לגמרי חושב שאחד הדברים הכי חשובים כשמטיילים הוא לטייל בצורה בטוחה ולא להכניס את עצמך לסיטואציות מסוכנות ולא מחושבות שאפשר למנוע מראש.
אני לא בטוח שיותר ”בטוח“ אפילו להיות בסביבה ביתית, אני חושב שיש יותר סיכוי שיקרה משהו בזמן נהיגה, במעבר חצייה, או סתם בשגרה מאשר בטבע בזמן טיול.
שלא תבינו אותי לא נכון, לכל דבר צריך להערך בהתאם וליצור סביבה נכונה ובטוחה. כמו שלפני שאני חוצה מעבר חצייה אני מסתכל לצדדים ומסתכל במראה של הרכב לפני שאני מתכנן עקיפה, ככה ההתנהלות צריכה להיות גם בטיול.
לקרוא ולהבין לאן אני הולך, להבין מה הסכנות האפשריות ואיך אני יכול להמנע מהם, להגיע עם ציוד מתאים ועוד..
וכמובן כלל מנחה תמיד להיות עירני לסביבה ולהפעיל את השכל!
2. חששות של משפחה\חברים - אז כן כנראה שרובכם (כולל אני) תתקלו בחששות ותהיות על מה שאתם מתכוונים לעשות מצד המשפחה והחברים.
ההתמודדות שלי עם הנושא היא בעיקר בבקשה לסמוך על השכל הישר שלי שאם קיבלתי החלטה מסויימת כנראה שחשבתי עליה מספיק זמן וחקרתי את הנושא לעומק.
הדבר השני הוא לנסות ולשתף כמה שיותר פרטים על מנת להוריד את הלחץ ולהראות שאתם עירנים לסכנות שיש ואיך אתם מתכוונים להתמודד איתם.
כנראה שתמיד יהיה את האחוז הקטן שעדיין לא יתמוך אבל אני מעדיף שלא לקחת אותו בחשבון.

3. בדידות - הרבה אנשים מפחדים שיהיו בודדים בזמן הטיול. אני יכול להגיד בלב שלם שזה החשש הכי גדול שאפשר להסיר מלבכם.
הדבר האחרון שהרגשתי כשטיילתי לבד הוא בדידות. נכון לפעמים הייתי לבד (ומבחירה) אבל גם כשהייתי לבד לא הרגשתי בודד.
בכל מקום שטיילתי היו עוד המון מטיילים אם זה בעיר, בטראק, בבקתה, בקמפסייט, הוסטל.. ותמיד מצאתי אנשים להתחבר אליהם, אל תשכחו שאתם לא היחידים שמטיילים לבד ומחפשים חברה חדשה ואנשים להכיר. חוץ מזה ב99% מהפעמים הם גם יהיו מאוד נחמדים, כולם באותו ראש פחות או יותר וגם אם לא זורם תמיד אפשר לקום וללכת למקום אחר!
ביישנים?
מצויין, אתם תראו איך תוך פחות מחודש אתם לא. גם אם תרצו וגם אם לא. חוץ מזה בהמון מקרים אתם לא אלה שתצטרכו להתחיל את השיחה, מטיילים הם לרוב חברה נחמדים שישמחו להכיר עוד אנשים ממקומות שונים ולפתח שיחה.
4. אי ודאות - מה יהיה כשאנחת? לאן אמשיך משם? איפה אשן? אם יקרה לי משהו מי יעזור לי? ועוד המון שאלות של חוסר ודאות מלוות אותנו לפני הטיול וגורמות לנו לחשוב שאם נטוס עם עוד מישהו או בקבוצה החוסר ודאות יעלם בכך שנשען אחד על השני. פסיכולוגית יכול להיות שאני מסכים אבל מעשית בכלל לא.
קודם כל תהיו מופתעים איך דברים מסתדרים אחד אחרי השני מהרגע שנוחתים ומתחילים לטייל ומכירים אנשים טובים. וגם כשלא, אני לא רואה איך העובדה שיש איתי עוד אנשים תעזור, רק להפך.
נכון לא הכל תמיד ורוד בטיול ובגלל זה זה טיול ולא חופשה, צריך לקחת את התקלות בחשבון ואני יכול להגיד שהיו לי לא מעט אבל העובדה שהיו סביבי אנשים טובים עזרה לי מאוד להתמודד עם חלק מהסיטואציות ובאיזשהו מקום אני יכול להגיד גם שהסיטואציות האלו לימדו אותי המון דברים והועילו לי בהתמודדויות עתידיות!


אמשיך בכמה נקודות חיוביות שמצאתי בלטייל לבד:

1. עצמאות - ברגע שאתה מטייל לבד אתה מפתח עצמאות אם תרצה או לא. אתה נהיה אדון לעצמך ואתה מבין שפשוט אף אחד לא ידאג לך אם לא תדאג לעצמך. לדוגמא.. קניות, בישול, כביסה, לינה, רכב ועוד המון דברים שמשתנים לפי אופי הטיול.

2. אנשים - אין ספק שחלק מאוד גדול ומרכזי בטיול זה האנשים שמכירים תוך כדי. ברור שמכירים אנשים גם אם מטיילים בזוג או כקבוצה אבל שמתי לב המון פעמים שאנשים מגיעים למקומות כקבוצה, יותר נוח להם לפתח את השיחה הפנימית בשפה המוכרת ולא תמיד יפתחו לסביבה. כשאתה לבד אתה ”מכריח“ את עצמך תמיד להתחבר לאנשים חדשים והרבה פעמים אנשים יפנו אליך יותר בקלות בגלל שאתה לבד וחוץ מזה אין לדעת לאן החברות החדשה הזאת תוביל.. הרבה פעמים משיחה של רק דקות בודדות יצא שנשארתי עם אותם אנשים לכמה ימים או שבועות.

3. גמישות - אחד הדברים הכי טובים שמצאתי בלטייל לבד. אין דבר יותר כיף מלעשות באמת מה שאתה רוצה מבלי גורמים שישפיעו על ההחלטות שלך. כשאתה מטייל בזוג או קבוצה הכל נהפך לדיון ול”החלטות“ אפילו בדברים הכי קטנים. מה קונים לאכול? מה אוכלים עכשיו? מתי? לאן הולכים? מתי עוצרים? איפה ישנים? מתי קמים? ועוד אלף החלטות אחרות שנעשות ביום. את כל אלה אני פשוט בוחר לבד ולא צריך לשאול או להתחשב באף אחד. בזמן הטיול פוגשים אנשים ונפתחות אופציות חדשות וזה כיף לעשות דברים שלא תכננת עם אנשים שלא חשבת שתפגוש. וכמובן אין כמו תחושת השקט והרוגע לבד עם הטבע…
4. למידה עצמית - אתם חושבים שאתם מכירים את עצמכם? חכו לרגע שתתחילו לטייל לבד. במדינה אחרת, שפה אחרת, תרבות שונה, אנשים שונים.
ברגע שאתם מטיילים לבד אתם יוצאים מה”איזור הנוח“ שלכם. אנחנו רגילים לחבר'ה בבית, למשפחה, למסגרות המוכרות שגורמות לנו להרגיש בנוח.. ומה קורה כשאנחנו כבר לא שם? אני חושב שזה בדיוק הזמן שאנחנו לומדים על עצמינו הכי הרבה ומגלים תכונות חבויות שרק חיכו לצאת החוצה.

3 תגובות:

  1. Unknown אמר/ה...:

    אתה מלך. אני מתכנן משהו ממש דומה בשחרור שלי שיקרה במרץ, בינתיים מזיל ריר ועוקב אחרי הסיפור שלך ללמוד לקחים.

    נתקלתי בזה ממש במקרה
    בהצלחה בהמשך!
    דר עופר

  1. roibenshoham אמר/ה...:

    תודה רבה!! אשמח לעזור לך במה שאוכל בבוא העת

  1. Unknown אמר/ה...:

    רועיקו שלנו היקר לנו מאד,
    זה עתה סיימנו לקרוא את הבלוג האחרון שלך, ואנחנו מאד גאים בך ומלאי התפעלות מכושר ההתבטאות שלך ומהתוכן המעניין של הדברים. הניתוחים שלך מלאי ענין וממש כיף לקרוא אותם. כל הכבוד על החשיבה החיובית שלך ואנחנו מאחלים לך להמשיך ולהנות מכל מה שתעשה בהמשך הטיול.
    אוהבים אותך וגאים בל, סבא וסבתא

הוסף רשומת תגובה