11. אוסטרליה - חוף מזרחי

יום שני, 28 בנובמבר 2016

אחרי שבועיים נהדרים באינדונזיה אני חוזר לאוסטרליה, הפעם לחלק הצפון מזרחי ונוחת בעיר Cairns. האיזור הזה ידוע בעיקר בגלל הgreat barrier reef שבו אפשר לראות אלמוגים וחיות מדהימות. החלטתי שאני חייב לצלול שם לא משנה מה!
התחלתי לברר דרך חברות שונות מה האפשרויות שיש לי ובסופו של דבר הבנתי שיש שתי חברות שמגיעות לאיזור שאני רוצה לצלול בו. בגלל העובדה הזאת מן הסתם המחירים היו גבוהים בטירוף והזמינות גם הייתה בעייתית. באחת החברות שביררתי התפנה מקום ממש כמה ימים לפני ההפלגה ולכן קיבלתי הנחה רצינית והחלטתי שאני הולך על זה!
ההפלגה נמשכה 5 ימים ובסופה חזרה לCairns בטיסה נמוכה מעל הgreat barrier reef. אין ספק שההפלגה הייתה אחת מהחוויות שלא אשכח לזמן הקרוב..
אחרי Cairns התחלתי לרדת דרומה בטרמפים. לא היה לי כיוון ברור של לאן אבל ידעתי שהכיוון כללי הוא דרומה. אחרי כמה טרמפים מצאתי את עצמי בעיר שנקראת Townsville. המקום היה נחמד אבל לא עם יותר מדי דברים מעניינים לעשות. ביום של אחרי לקחתי מעבורת לאי קרוב שנקרא magnetic island. האי היה נחמד, בעיקר מלא ביערות וחופים. וגם קצת קואלות.
משם המשכתי שוב דרומה בכמה טרמפים והגעתי לAirlie beach, עיירת חוף קטנה שהסיבה העיקרית שאנשים מגיעים אליה היא האיים שמסביב.
אחרי כמה ימים אני ממשיך עוד דרומה, מגיע למקום שנקרא Mackay אבל משם נתקעתי ולא הצלחתי לרדת עוד ולכן העברתי שם את הלילה. בבוקר שאחרי בחור אוסטרלי עצר לי ולקח אותי למקום שנקרא Rockhampton. לא היה יותר מדי מה לעשות שם אבל הוא קיבל שם חדר מטעם העבודה והציע לי להזרק על הספה בחינם. כמובן שאמרתי כן. כשהגענו למוטל אספנו את המפתחות והוא אמר לי שזה כנראה יום המזל שלי כי שידרגו אותו ל2 חדרי שינה ככה שבסופו של דבר קיבלתי חדר משלי עם הכל!

בבוקר המשכתי עוד דרומה והגעתי עד לNoosa. עוד עיירת חוף נחמדה. יצרתי קשר עם משפחה מקומית שהסכימה לארח אותי לכמה ימים. המשפחה הייתה מאוד נחמדה עם שלושה ילדים והיה לי אחלה של זמן איתם ובאיזור.
אחרי כמה ימים החלטתי לחזור קצת צפונה במטרה להגיע לאי שנקרא Fraser island. התחלתי לברר לגבי דרכי הגעה ומחירים. הבנתי שהאופציה היחידה היא להגיע לשם עם רכב 4 על 4 בגלל החול או עם סיור מאורגן של שלושה ימים שיעלה לי בין 400-500 דולר. החלטתי לנסות את מזלי בטרמפים ופשוט הלכתי לנקודה שבה יוצאת המעבורת לאי עם תיק מלא באוכל לכמה ימים. כל רכב שעבר שאלתי אם מגיע לאי ואם יש לו מקום, והרכב השני שעצרתי אמר לי שאני יכול להצטרף. לא חשבתי שזה יהיה כל כך מהיר וקל אבל שמחתי שהכל הסתדר ומהר.
אז הצטרפתי לצרפתי, גרמני וגרמניה והתכנון היה לעשות יומיים על האי ולחזור. ביום הראשון נסענו לשני אגמים יפים ולקראת הערב הקמנו אוהלים והכנו ארוחת ערב.
ביום שאחרי עשינו מסלול נחמד שממשיך לדיונות עם אגם בקצה.
אחר הצהריים התחלנו את דרכינו בנסיעה חזרה לכיוון המעבורת. המעבורת האחרונה הייתה באיזור השעה 5 בערב והייתה לנו נסיעה של שעה לפחות. לאורך הדרך המנוע התחיל להתחמם מספר פעמים ונאלצנו לעצור ולחכות עד שיתקרר. בסופו של דבר פספסנו את המעבורת האחרונה במעט זמן ונאלצנו להשאר ללילה נוסף. מצאנו את עצמנו בלי מקור מים מתוקים ולא נשאר לנו הרבה.. נאלצנו לבשל פסטה עם מים מהים לארוחת ערב. כמובן שיצא מלוח אבל לא נורא מדי.. לפחות נהננו משקיעה יפה.
למחרת קמנו מוקדם על מנת לתפוס את המעבורת הראשונה וחזרנו דרומה לכיוון Noosa.
העברתי לילה נוסף אצל המשפחה שאירחה אותי ולמחרת בבוקר כבר התחלתי את דרכי דרומה שוב בטרמפים. אחרי 5 טרמפים שונים שאחד מהם זה משטרה שטענה שאני לא יכול לתפוס טרמפים בכביש מהיר, הגעתי לByron bay.
ממש התחברתי לאווירה של ביירון, כולם בראש טוב ומאוד נחמדים. מה שפחות אהבתי זה את המחירים הגבוהים. ההוסטל הכי זול שהצלחתי למצוא היה 35 דולר! החלטתי שזה יקר ומוגזם מדי ופתחתי אוהל באמצע היער וישנתי בחינם.
אחרי כמה ימים מוצלחים בביירון נאלצתי לעזוב בשל חוסר זמן, תפסתי טרמפ לBrisbane שם העברתי את הלילה בשדה תעופה ובבוקר שלמחרת כבר הייתה לי טיסה לSydney. היו לי בסידני 24 שעות שבהם בעיקר ארגנתי את הציוד לקראת הטיסה שלי לTasmania.