2. 9 ימים בהונג קונג

יום שני, 4 בינואר 2016

הונג קונג היקרה! 9 ימים היה בהחלט זמן מאתגר למקום כל כך קטן אבל אני חושב שהצלחתי לנצל את הימים בצורה לא רעה בכלל!
אז בגדול הנחיתה שלי הייתה ממש רכה ולא מסובכת. בשדה התעופה של הונג קונג חיכו לי אנשים שיצרתי קשר איתם כמה שבועות מראש ואספו אותי ישר להוסטל שבו ישנתי, זאת בהחלט הייתה קבלת פנים נחמדה ומשמחת מאוד!
עשיתי צ'ק אין וזרקתי את הציוד בחדר וישר נסעתי למרכז העיר לפגוש שני מקומיים לראות את "סימפוניית האורות" בויקטוריה הארבור, זה בעצם מופע אור קולי שקורה כל יום ב8 בערב משני הצדדים של הנמלים של הונג קונג. בגדול ציפיתי למשהו קצת יותר מרשים אבל לא נורא.
אחרי המופע הלכנו לאכול במסעדה קצת נודלס מקומי, אין ספק שהם טובים בזה. אחרי זה חזרתי להוסטל לישון אבל זה הפך למשימה לא פשוטה בכלל בשילוב של ג'ט לג ואנגלי וברזילאי שנוחרים בצורה שבחיים לא שמעתי לפני. באופן רגיל כמו בצבא הייתי פשוט זורק עליהם כפכף או צועק עליהם אבל לא הייתי בטוח עדין במקום שלי בחדר אז נאלצתי לסבול את זה במשך כל הלילה, ולמי שחשב שאטמי אוזניים עוזרים אז גם אני חשבתי עד אותו לילה.

את היום השני התחלתי בארוחת בוקר בהוסטל, כל יום מגישים ארוחה צנועה אבל זה טוב להתחיל את הבוקר עם קיבה קצת יותר מלאה.
פגשתי שוב מספר חברים שלקחו אותי לטיול לראות עלים שגדלים רק מספר שבועות בשנה, נדהמתי מכמות האנשים שהיו שם ועוד יותר מזה שאנשים מתלהבים מעלים אבל כל אחד והריגושים שלו בחיים..
לאחר מכן המשכנו לעוד שכונה עתיקה
אכלנו צהריים במסעדה ויאטנמית וסיימנו את היום במסעדה נחמדה של מנות אחרונות, האכילו אותי בקערה עם מלא פירות שבחיים לא אכלתי אבל זה באמת היה טעים!

בבוקר של היום השלישי עלינו למקום שנראה ויקטוריה פיק, זה בעצם המקום הכי גבוה בהונג קונג ומשם אמורים לראות נוף יפה רק שהיה קצת ערפל לצערי.. המשכנו קצת לעיר להסתובב ואכלנו צהריים במסעדת דים סאם
Victoria peak
ולסיום הסתובבנו בשוק שנקרא ליידיס מרקט, מזכיר קצת את השוק בישראל.

ביום הרביעי הסתובבתי קצת לבד, לקחתי רכבת לאי לנטאו משם עליתי לבודהה הגדולה עם הרכבל. שוב כמו כל השבוע היה ערפל שממש הפריע לראות אבל אין מה לעשות..
The big buddha
לקחתי אוטובוס לעיירת דייגים שנקראת Tai o. בהחלט מקום אוטנתי הבתים על הקצה של המים ורוב השוק שם זה מלא סוגים של מאכלי ים בכל הצורות וכל המינים שרק אפשר לדמיין. עשיתי סיבוב באי ברגל ולאחר מכן גם בסירה.
Tai o
ביום החמישי עשיתי חלק ממסלול כמו שביל ישראל רק יותר קצר עם עוד 3 מקומיים. הנופים מאוד מרשימים, בעיקר בגלל השילוב של ההרים עם הצמחייה והחופים ביחד.
Maclehose trail
בסוף המסלול הלכנו למסעדה ברחוב מפורסם שמלא במסעדות של מאכלי ים, מחזה בהחלט מעניין.
ביום השישי רציתי לטייל קצת לבד, לקחתי מעבורת לאי שנקרא לאמה, בערך חצי שעה לצד ושם עשיתי מסלול שחוצה את האי. ביליתי שם את רוב היום בעיקר בהנאה מהשקט וכמובן שאכלתי עוד נודלס.

ביום השביעי שוב רציתי לטייל לבד, עשיתי מסלול שנקרא גב הדרקון, מסלול בהחלט מרשים אפשר לראות ממנו את שני הצדדים של הנוף בגלל שהוא מאוד גבוה.
Dragon's back
סיימתי את המסלול בחוף מאוד נחמד שיש בו בעיקר גולשים, האווירה שם הייתה משהו אחר שקשה להסביר, אז פשוט קניתי בירה וישבתי שם שעה בערך.
Big wave bay beach
בערב הלכתי למסעדת דים סאם, הזמנתי 3 מנות מהסיבה שכל מנה עולה 10 שקל. בתאכלס אני לא סגור מה אכלתי שם, מנה אחת הייתה אורז עם ביצה ובשר כלשהו, השני זה שרימפסים עטופים בנודלס אורז עבה והשלישית רגלים של משהו, יש מצב של תרנגול.
ביום השמיני הלכתי שוב עם שני מקומיים עשינו מסלול יחסית ארוך שיש בו קופים.
Wilson trail
בסוף המסלול הגענו לסכר ואפשר לראות במים את ההשתקפות של ההרים.
בערב הלכתי לבד לאיזור הנמל שם היו זיקוקים לכבוד השנה החדשה ובעיקר מליון אנשים בערך.

ביום האחרון לקחתי מעבורת עם עוד 2 מקומיים לאי שנקרא צ'אנג צ'או, בעיקר הסתובבנו ואכלנו מלא אוכל מקומי.
Cheng chau island
לבסוף נפגשתי במסעדה עם איריס וגרייס להפרד שם הן הביאו לי מספר מתנות לפרידה, היה בהחלט מרגש ואני הבאתי להם ספר על ישראל באנגלית. נפרדנו לשלום ונסעתי לשדה תעופה ליעד הבא - ניו זילנד!
לסיכום אני חושב שלהשאר בהונג קונג לכמה ימים הייתה בהחלט החלטה לא רעה בכלל! הכרתי המון אנשים חדשים, מקומות יפים וטיולים באיזור. מה שמאפיין את הונג קונג בעיקר לדעתי זה סוג של שילוב בין המזרח למערב, האנשים מהמזרח אבל רוב התרבות מערבית בכמה מובנים. אני מניח שזה בגלל שהונג קונג הייתה תחת שליטה בריטית הרבה שנים והיום שייכת לסין אבל בלי החוקים הנוקשים שלה.

חובה צפייה באיכות HD ועם סאונד!