14. מיאנמר (בורמה)

יום רביעי, 15 בפברואר 2017

נחתתי בעיר ינגון, מיאנמר והתחלתי בנסיעה לכיוון מרכז העיר, שמתי את הציוד שלי בהוסטל ויצאתי להסתובב. ההתחלות תמיד מוזרות ומעניינות מאוד מבחינתי, לוקח זמן להתרגל למנטליות חדשה, אנשים, מטבע, שפה..
אכלתי בדוכן מקומי וחזרתי להוסטל. למחרת יצאתי לעיר, ביקרתי בפגודה והסתובבתי בפארק קרוב.
לא היו לי כל כך תוכניות להמשך והחלטתי לתפוס טרמפים דרומה עם עוד 3 בנות. הדרך הייתה ארוכה מאוד והתקשורת עם המקומיים הייתה לא פשוטה בכלל. אף פעם לא הייתי בטוח במאה אחוז שהמקומיים מבינים לאן אני רוצה להגיע ושאני בדרך הנכונה. גם כשהם מהנהנים עם הראש בהתלהבות אני תוהה אם זה מתוך נימוס או מתוך הבנה.
בכל מקרה הגעתי למקום שרציתי, Mawlamyine אחרי 10 שעות פחות או יותר והלכתי לישון.
למחרת המשכתי לאי קרוב שחציתי בסירה וגם שם תפסתי טרמפים עם המקומיים בתוך האי, חלקם היו נוחים יותר וחלקם פחות.
רוב המקומיים על האי מתעסקים בייצור של עבודות יד מעץ והיה מעניין לראות אותם עובדים בניגוד לכל המכונות שהיום יודעות להכין הכל.
המשכתי למקום שבו נמצאת הבודהה השוכבת הגדולה בעולם, היא הייתה באמת גדולה!
אחרי כמה ימים המשכתי באוטובוס מקומי לעיירה הבאה, לא רחוקה בכלל בשם Hpa an.
העיר עצמה לא הייתה מעניינת במיוחד אבל בשנייה שיוצאים ממנה נחשפים למקומות יפים ומיוחדים.
לקחתי טוסטוס והסתובבתי יום שלם באיזור ועברתי בכפרים, בריכות, מערות והרים.
בערב חגגנו את השנה החדשה עם המקומיים, חוויה מעניינת ושונה עם אווירה מצויינת!
המשכתי לעיירה הבאה, Kalaw באוטובוס לילה ארוך. הגעתי מוקדם בבוקר לגשם שלא הפסיק לרגע במהלך כל היום.
למחרת התחלתי טראק של 3 ימים בקבוצה עם מדריך מקומי. המזג אוויר השתפר והדרך הייתה קלה ויפה, מלאה בשדות של צ׳ילי, אורז ועוד סוגים שונים של תבלינים וירקות.
בערב הגענו לכפר קטן והעברנו בו את הלילה עם המקומיים, גיטרה ובירות.
בבוקר המשכנו לכיוון היעד הבא, הדרך הייתה רגועה ויפה. לקראת הערב הגענו למנזר שבו אכלנו ארוחת ערב ונשארנו לישון.
היום האחרון היה לכיוון אחד האגמים הגדולים באיזור בשם Inle lake. עשינו סיבוב קצר בכפר הצף עם הסירה, עברנו דרך חנויות של עבודות יד על הנהר ומשם לנקודת הסיום.

אחרי כמה ימים באיזור המשכתי למקום שנקרא Hsipaw. עיירה לא גדולה עם איזור נחמד לטייל בו מסביב. עשיתי סיבוב בעיר והגעתי לבן אדם שמוכר ספרים בשם mr book. הבחור היה מעניין מאוד, דיברתי איתו הרבה זמן והוא סיפר לי שעם הכסף שהוא מרוויח הוא קונה מוצרים לילדים בבתי ספר.
הוא החליט שלמחרת הוא רוצה ללכת בבוקר אז הלכנו לקנות דברים ולמחרת בבוקר נסענו ל6 בתי ספר וחלקנו להם את הדברים.
הילדים שמחו מאוד וזאת הייתה חוויה מעניינת ומהנה.
מHsipaw המשכתי לBagan, העיר מפורסמת בעיקר מהעובדה שיש בה מעל ל2000 פגודות.
הגעתי לעיר לפנות בוקר ונסעתי משם ישר לראות את הזריחה המיוחדת.
אחרי Bagan התחלתי את דרכי בחזרה לYangon, ומשם אוטובוס לילה לגבול עם תאילנד. הגעתי מוקדם בבוקר וחציתי את הגבול ממיאנמר לחלק הצפוני של תאילנד.