16. קמבודיה וויאטנם

יום שבת, 8 באפריל 2017

אחרי חציית הגבול מלאוס לקמבודיה הגעתי לעיר לא גדולה במיוחד בשם Stung treng. העברתי שם את הלילה ולמחרת בבוקר התחלתי בהליכה לכיוון הכביש הראשי שמוביל לSiem reap. אחרי שעה של הליכה הגעתי לכביש, הורדתי את התיק ולא עברה אפילו דקה והרכב הראשון שעבר עצר לי! התמזל מזלי וגם הבחור ידע אנגלית טוב מאוד והתחלנו בנסיעה לכיוון סיאם ריפ.
תוך כדי הנסיעה הבנתי שלבחור יש הרבה שדות של ירקות, פירות ועוד. בדרך עצרנו באחד מהמקומות שמגדלים פלפל שחור, הוא הראה לי איך זה נראה ואת התהליך שזה עובר והמשכנו בדרכנו.
לקראת הערב הגענו לסיאם ריפ וחיפשתי מקום לישון. העיר הייתה עמוסה מאוד בתיירים אבל דווקא אהבתי אותה כי היה לה הרבה מה להציע.
נחתי והסתובבתי בעיר כמה ימים, האנשים גם היו נחמדים מאוד.
הלכתי למקדשים המפורסמים בקמבודיה מהמאה ה16, האנקור וואט. כמובן שהמקדשים מאוד מאוד תיירותיים אבל בכל זאת סקרן אותי לראות את המקום.
בשביל לראות את כל המקדשים צריך לפחות כמה ימים טובים בגלל הגודל והמרחקים שביניהם. יום אחד הספיק לי לגמרי מהזריחה וכמעט עד השקיעה.
מסיאם ריפ המשכתי לפנום פן על מנת לפגוש חברים מהבית שלא ראיתי מעל שנה!
המפגש היה נחמד ומרגש מאוד. המשכנו משם לאי בדרום בשם קו רונג.
עשינו הליכה לכיוון הlong beach. הליכה לא קשה מדי של שעה לצד השני של האי. החוף עצמו היה ממש יפה וכמעט בלי אנשים.
העברנו עוד כמה ימים של מנוחה בעיקר באיזור החוף ומשם המשכנו לקמפוט.
בקמפוט ישנו במרכז העיר ואת היום העברנו באיזור הנהר. באחד הימים לקחנו טוסטוסים ונסענו לכיוון אחד ההרים באיזור. הנסיעה הייתה יפה ועצרנו בדרך בכמה מקומות למרות שהראות הייתה לא בשיא.
מקמפוט המשכתי באוטובוס לגבול עם ויאטנם ומשם אוטובוס לילה להו צ׳י מין. הגעתי לפנות בוקר ולקראת הצהריים נפגשתי עם ההורים אחרי תקופה ארוכה של למעלה משנה. מצד אחד התחושה מוזרה מצד שני מרגיש הכי טבעי בעולם וכאילו רק אתמול נפגשנו.
יצאנו להסתובב בעיר, ואכלנו קצת מהאוכל המקומי.
למחרת נסענו דרומה, לקחנו סירה לTan phong, אי קטן עם מעט אנשים והרבה חקלאות.
את הלילה העברנו בCan tho ובבוקר יצאנו לשוק הצף שנמצא קרוב לעיר. עברנו בדרך גם במפעל לאטריות אורז.
בצהריים חזרנו להו צ׳י מין ומשם לקחנו טיסה לדלאת.
הגענו בלילה, הלכנו לישון ולמחרת צפינו על העיר מרכבל, עשינו נסיעה ברכבת ישנה שעוברת בפאתים ועשינו הליכה למפלים.
המשכנו לHoi an, האווירה הייתה נחמדה מאוד. עשינו קורס בישול כמעט יום שלם. היה מהנה ומלמד מאוד, וכמובן טעים!
נסענו למקדשים הנקראים my son. המקדשים הזכירו לי קצת את המקדשים בקמבודיה רק בגרסא מזערית והרבה פחות אנשים.
עזבנו את הויאן בנסיעה ארוכה יחסית לHue. הדרך הייתה יפה אבל עם המון ערפל ובקושי הצלחנו לראות מטרים בודדים קדימה.
הסתובבנו בעיר, עברנו בפגודה ובארמון ענקי.
נסענו למערות בphong nha עם סירה. האיזור היה יפה והמערות מרשימות מאוד!
למחרת המשכנו לHoian, ישר מרגישים בהבדל מהמקומות הנידחים לעיר הגדולה והרועשת. עשינו סיבוב קצר בעיר ועברנו בשוק לילה.
ביקרנו בCuc phuong national park, שם יש מרכז הצלה לחיות פגועות. עברנו דרך כל מני סוגים מיוחדים של קופים וצבים חמודים ביותר!

לאחר מכן עשינו מסלול של שעתיים וחצי בפארק הלאומי וראינו סוגים שונים של צמחים ועצים עתיקים במיוחד.
נסענו עוד שעה ובדרך הנהג עצר לקנות נחשים לארוחת הערב.
הגענו לבית הארחה מדהים שנמצא על אגם בין הרים. השקט בשילוב היופי הסובב יצר תחושה מדהימה!
אכלנו ארוחת ערב ולקינוח ספרינג רולס עם הנחשים, למען האמת הטעם היה לא רע בכלל. לאחר מכן דגנו קצת עם חקות במבוק ולמחרת בבוקר עם סירה קטנה ורשת.
תפסנו הרבה דגים וביקשתי מהשף שיראה לי איך לנקות ולבשל אותם. הארוחה יצאה טעימה במיוחד!
אחר הצהריים המשכנו לפגודה גבוהה שמשקיפה על האיזור ומשם חזרנו בחזרה להאנוי.
אחרי לילה יצאנו מהאנוי ל6 ימים באיזור הצפון. האנשים, האווירה והמרחבים השתנו לגמרי!
ביום הראשון נסענו 10 שעות וסיימנו את היום מותשים. בדרך עברנו בנקודות תצפית אבל היה מאוד מעורפל.
הגענו לכפר קטן בשם tam son ונשארנו לישון שם בhomestay נחמד ביותר.
למחרת בבוקר עשינו עשינו הליכה בכפר וראינו את המקומיים עובדים בשדות.
המשכנו בנסיעות ארוכות באיזור ההרים מאוד קרוב לגבול עם סין וכל נסיעה פשוט הייתה יפה יותר מזאת שלפניה.
ישנו בעוד הום סטיי מאוד בסיסי עם מזרונים על הרצפה ושולחן אוכל במרכז. האוכל היה טרי ונהדר.
נסענו ועצרנו דרך עוד כפרים קטנים ויפים.
ישנו בbac ha ובבוקר בימי ראשון יש שוק מקומי גדול. המשכנו לSapa, מקום גבוה ותיירותי מאוד. המזג אוויר לא צפוי ומשתנה במהירות.
הסתובבנו עוד באיזור וחזרנו לכיוון האנוי. הגענו בערב ולמחרת בבוקר יצאנו לכיוון ha long hay להפלגה של יומיים. המזג אוויר היה סביר אבל ההפלגה יפה ועצרנו גם בחוף נחמד. היה נחמד לקום בבוקר, לפתוח את הוילון ולראות את הנוף שמסביב.
חזרנו להאנוי אחרי יומיים מהנים, ארזתי את הדברים שלי ובערב נאלצתי להפרד מההורים שלי בפעם השניה ולהתחיל את המסע שלי לכיוון ארצות הברית.